Plné vzduchové pruženie – zážitok z jazdy.

NOVINKA! Plné vzduchové pruženie je už dostupné aj pre podvozok
Mercedes-Benz SLC .

Plné vzduchové pruženie nahrádza štandardné oceľové pružiny a poskytuje vynikajúci zážitok z jazdy.

 

Aké je použitie systému s plným vzduchovým pružením? Takýto systém by mal v prvom rade poskytovať pohodlnú jazdu a mal by mať tiež pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti a tým aj na bezpečnosť. Za tieto nepochybne dôležité vlastnosti je zodpovedná predovšetkým konštrukcia plného vzduchového pruženia. Vzduchové mechy, podporné konzoly a tlmiče nárazov nahrádzajú bežné oceľové pružiny a v spojení s precíznym ladením odpruženia poskytujú požadovaný komfort a dodatočnú bezpečnosť. Najmä u ťažkých karosérií alebo sanitných karosérií majú vzduchové pružiny pozitívny vplyv na celkové správanie pri jazde: smerová stabilita je omnoho vyššia ako pri bežných podvozkoch a v zákrutách nie sú vozidlá náchylné k prevráteniu.

Zažite úplne nový zážitok z jazdy.

Plné vzduchové pruženie sa používa všade tam, kde sa ľudia a náklad musia pohybovať veľmi jemne. Týka sa to obytných vozidiel, ale aj úžitkových vozidiel, ako sú sanitky. Ako už hovorí názov, pruženie preberá plnú podporu ťažkej karosérie vozidla. Štandardné oceľové odpruženie je nahradené veľkoobjemovými vzduchovými mechmi, ktoré sú ovládané inteligentným ovládaním úrovne a inovatívnym systémom AirDriveControl®. V dôsledku toho sa dajú spoľahlivo zistiť a úplne automaticky kompenzovať rôzne podmienky zaťaženia.

 

Komfort zadných náprav alebo kompletné odpruženie?

Pojmy 2-kanálové a 4-kanálové systémy znejú zložitejšie, než v skutočnosti sú. Samozrejme, v obidvoch systémoch existuje vysoko komplexná technológia, ale princíp činnosti je vysvetlený pomerne rýchlo: 2-kanálový systém je zvyčajne inštalovaný na zadnej náprave vozidla , zatiaľ čo 4-kanálový systém je zvyčajne inštalovaný na prednej a zadnej náprave vozidla. Počet kanálov v tomto prípade opisuje počet nainštalovaných vzduchových mechov, počet samostatných vzduchových okruhov a predovšetkým počet výškových snímačov. Zatiaľ čo v 2-kanálovom systéme sa vymieňajú iba oceľové pružiny zadnej nápravy, v prípade 4-kanálového plného pruženia sa používajú veľkokapacitné vzduchové mechy na všetkých kolesách. Štandardné pružiny, skrutky alebo torzné tyče sú úplne nahradené pružnými vzduchovými pružinami.

 

2-kanálový systém

2-kanálová automatická regulácia úrovne má dva snímače úrovne, ktoré sú namontované na pružine zadnej nápravy. Vzduch z kompresora je vedený oddelene k ľavému a pravému vzduchovému mechu. Systém je teda schopný detekovať jednostranné zaťaženia kolies a kompenzovať ich na výšku. Z jazdnej úrovne je možné zdvíhanie a spúšťanie dozadu pomocou ovládacieho panela. Programované výšky možno uložiť podľa požiadaviek zákazníka.

 

4-kanálový systém

4-kanálová automatická úroveň sa líši od 2-kanálového regulátora kvôli väčším komponentom. Každý zo štyroch vzduchových mechov má vlastný snímač hladiny. V dôsledku toho je možné automaticky kompenzovať rôzne zaťaženia kolies. Okrem výberu štyroch naprogramovaných výšok jazdy je možné zdvihnúť alebo spustiť celé vozidlo. S funkciou automatického vyrovnávania možno vozidlo tiež nastaviť horizontálne stlačením tlačidla.

 

 

Kompatibilný s elektronickým stabilizačným programom
Elektronický stabilizačný program (ESP) sa vzťahuje na elektronicky riadený asistenčný systém vodiča pre motorové vozidlá, ktorý pôsobí proti rozbitiu vozidla úmyselným brzdením jednotlivých kolies. Od roku 2011 je tento užitočný systém pomoci nevyhnutným prvkom v nových modeloch automobilov a úžitkových vozidiel. Keďže bezpečnosť našich zákazníkov je pre nás prvoradá, sme obzvlášť hrdí na to, že všetky naše systémy vzduchových pružín – či už prídavné alebo úplné vzduchové pruženie – sú kompatibilné so systémom ESP, a preto môžu byť prevádzkované s aktivovaným programom stability.

 

Imunita voči elektromagnetickému rušeniu
Všetky vzduchové pruženia od  Goldschmitt sú testované na elektromagnetickú kompatibilitu (EMC). Skúška EMC zabezpečuje, že fungovanie technického zariadenia nie je narušené alebo ovplyvnené inými zariadeniami s nežiaducimi elektrickými účinkami. Zároveň je zabezpečené, že skúšaný predmet tiež nespôsobuje žiadne rušenie elektromagnetickým žiarením. Inými slovami, systém podpory zdvihu Pro Series nie je náchylný na vonkajšie elektrické a elektromagnetické rušenie a aktívne neovplyvňuje žiadne iné zariadenia elektromagneticky. V každom prostredí vám preto môžeme zaručiť hladký chod našich systémov vzduchového pruženia.

 

Viac užitočného zaťaženia vďaka vzduchovému pruženiu
Ak užitočné zaťaženie vášho karavanu nie je dostatočné, pri mnohých typoch vozidiel je možné následné zvýšenie užitočného zaťaženia. Plné vzduchové pruženie je obľúbeným produktom na optimalizáciu jazdného komfortu a prípustnej celkovej hmotnosti alebo zaťaženia náprav. Predpokladom pre zaťaženie je zodpovedajúci protokol záťažovej skúšky vášho modelu vozidla. Radi Vám poradíme a skontrolujeme, či je pre vaše vozidlo k dispozícii zodpovedajúci protokol a či je zaťaženie možné. Upozorňujeme tiež, že užitočné zaťaženie pneumatík a diskov hrá dôležitú úlohu aj pri zvýšení zaťaženia. Naše hliníkové disky radu GSH alebo GSM majú veľmi vysoké užitočné zaťaženie a sú ideálne pre nakladanie.

 

AirDriveControl® – perfektné ovládanie vzduchového odpruženia.

Kto si pamätá dni pred Apple iPhone alebo Samsung Galaxy? Mobilné telefóny a smartfóny boli dlhodobo symbolom komplikovanej technológie a neprehľadnej prevádzky. Pred niekoľkými rokmi si výrobcovia uvedomili, že takéto zariadenia by mali byť nielen silné, ale aj rýchle a štýlové. Predovšetkým by mali byť užívateľsky prívetivé a mali by byť schopné rýchlo a jednoducho navigovať používateľa cez menu. Až po uvedení dotykového displeja sa zjednodušila navigácia v menu a tým sa zmenila aj užívateľská prívetivosť. Riadenie zložitých systémov vzduchového pruženia je dlhodobo veľmi komplikované a zdĺhavé. Tieto časy sú minulosťou s novým ovládaním vzduchového pruženia AirDriveControl®. Ovládanie systému vzduchového pruženia nebolo nikdy jednoduchšie.

Presvedčte sa a vyskúšajte systém pruženia Goldschmitt v akcii:

 https://www.youtube.com/watch?v=YqKhRN3Mo2E

 

Plný výkon so štyrmi kanálmi.
Rôzne možnosti ovládania závisia od toho, či máte len dvojkanálové vzduchové odpruženie na zadnej náprave alebo kompletné vzduchové odpruženie, pretože čím viac je variabilných prvkov pruženia nainštalovaných, tým flexibilnejšie môže regulátor pracovať. Vozidlo so vzduchovým pružením na prednej a zadnej náprave má preto k dispozícii viac funkcií ako vozidlo, ktoré je vybavené len vzduchovým pružením na zadnej náprave. Zdvíhanie a spúšťanie vozidla na prednej náprave odpruženej oceľou nie je samozrejme možné. Preto sú funkcie ako automatická úroveň, športový režim alebo bočné spúšťanie vyhradené len pre 4-kanálové systémy. Napriek tomu vám môžeme sľúbiť, že budete AirDriveControl® milovať. Či už máte 4-kanálový alebo 2-kanálový systém.

 

Normy kvality a bezpečnosti
Nové snímače, vylepšený prívod vzduchu, vodotesné konektory a optimalizované káblové zväzky – AirDriveControl®, to je najvyššia kvalita ovládania vzduchového pruženia. Teplotný senzor tiež monitoruje teplotu kompresora, čím chráni systém pred prehriatím. Integrácia trojosového akcelerometra umožňuje splniť zvýšené bezpečnostné požiadavky vozidiel s ESP. Aby bola vaša cesta ešte bezpečnejšia, systém vykoná automatický test pri každom spustení. Pomocou tejto autodiagnostiky sú akékoľvek anomálie v systéme lokalizované a zobrazené užívateľovi prostredníctvom textovej správy. Okrem toho je možné čítať klávesnicu bez nutnosti inštalácie na PC.

 

Jednoduchá obsluha s novými funkciami.
S AirDriveControl® Vám predstavujeme intuitívne ovládanie, ktoré dokáže urobiť viac ako akékoľvek iné ovládanie vzduchového pruženia. Ovládanie cez 3,5-palcový dotykový displej je rovnako jednoduché ako ovládanie smartfónu. Užívateľ je ľahko a presne vedený cez jasné menu. S novým ovládacím panelom sledujeme požiadavku mnohých zákazníkov na pohodlnejšie ovládanie. V závislosti od systému ponúka AirDriveControl® rôzne štandardné funkcie, ako aj množstvo nových funkcií, ktoré uľahčujú život s karavanom. Vychutnajte si pohľady svojich susedov, keď sa vaše vozidlo automaticky vyrovnáva v kempe alebo pri určovaní zaťaženia náprav vášho karavanu.

 

 

 

 

 

Oboznámte sa s rozsahom AirDriveControl® a profitujte z funkcií prispôsobených vašim potrebám.

Úroveň jazdy (2-kanálový / 4-kanálový systém)
Tento režim je pre normálnu jazdu. Výškové snímače zabezpečujú konštantnú úroveň jazdy pri každom zaťažení.

Zvýšená úroveň (2-kanálový / 4-kanálový systém)
Takto viete prejsť cez zlé cesty bez poškodenia spodku alebo bočných častí.

Znížená úroveň (2-kanálový / 4-kanálový systém)
S touto sa dá vozidlo pohodlne naložiť počas státia.

Športový režim (4-kanálový systém)
Manuálne a v závislosti od rýchlosti môže byť vozidlo znížené počas jazdy v prospech aerodynamiky.

Automatická úroveň (4-kanálový systém)
S pomocou elektronickej vodováhy sa dá vaše vozidlo úplne vyrovnať.

Servisný režim (2-kanálový / 4-kanálový systém)
Ak chcete zabrániť automatickému ovládaniu vzduchového pruženia, môžete ju použiť na vypnutie systému vzduchového pruženia.

Nastavenia / diagnostika (2-kanálový / 4-kanálový systém)
V tejto oblasti sa môže pozrieť pamäť udalostí a môžu sa vykonávať rôzne konfigurácie regulátora.

Manuálny prevádzkový režim (2-kanálový / 4-kanálový systém)
Vzduchové pruženie je možné ovládať manuálne. Pre neskoršie vyhľadávanie ručne ovládaných pozícií je možné si ich individuálne uložiť.

Znížte zadnú časť vozidla (2-kanálový / 4-kanálový systém)
Zadné vzduchové pružiny sú odvzdušnené a spustené v zadnej časti vozidla. Tým sa výrazne uľahčí nakladanie zadnej garáže.

Znížte bočné strany vozidla (4-kanálový systém)
S touto funkciou je vozidlo umiestnené v naklonenej polohe a pomáha napríklad pri vyprázdňovaní nádrže na vodu.

Funkcia váženia (2-kanálový / 4-kanálový systém)
Tlak vzduchu v mechoch umožňuje AirDriveControl® určiť a zobraziť aktuálne zaťaženia nápravy vášho vozidla.

Režim deň / noc (2-kanálový / 4-kanálový systém)
Pomocou tejto funkcie je možné meniť kontrast displeja a prispôsobiť ho vonkajším podmienkam (deň / noc).

V prípade sanitných vozidiel voliteľne ponúkame robustný kľúčový modul (vľavo). Modul, ktorý pracuje aj cez zbernicu CAN, poskytuje iba funkcie potrebné v záchrannej operácii: režim jazdy, režim spustenia, režim off-road a servisný režim. Aby sa vyhovelo požiadavkám výrobcov vozidiel, AirDriveControl® poskytuje dodatočný spínací vstup na riadiacej jednotke. To umožňuje ovládať vzduchové pruženie popri vlastnej kontrole výrobcu. Dotykový panel (vpravo) AirDriveControl® bol špeciálne vyvinutý pre použitie v obytných automobiloch. Na veľkom farebnom displeji môžete stlačením prsta aktivovať mnoho užitočných funkcií. Na jednej strane môže byť vozidlo spustené, napríklad na naloženie zadnej garáže, na druhej strane môže byť zvýšené tak, aby bolo možné ľahko prejsť zlé cesty alebo rampy pri rýchlosti chôdze. Ak vozidlo zrýchli a dosiahne nastavenú limitnú rýchlosť, systém automaticky zníži vozidlo na úroveň jazdy.

K dispozícii pre nasledujúce typy vozidiel:

  • NOVINKA! Mercedes Sprinter s SLC podvozok
    (predná / zadná náprava)
  • Citroën Jumper, od roku 2006
    (predná / zadná náprava)
  • Fiat Ducato, od roku 2006
    (predná / zadná náprava)
  • Iveco Daily, od roku 2006
    (predná / zadná náprava)
  • Mercedes Sprinter, 2006 – 2018
    (zadná náprava)
  • Mercedes V-Class, od roku 2014
    (zadná náprava)
  • Mercedes Vito, od roku 2014
    (zadná náprava)
  • Peugeot Boxer, od roku 2006
    (predná / zadná náprava)
  • VW Crafter, 2006 – 2016
    (zadná náprava)
  • VW T5, 2003 – 2015
    (predná / zadná náprava)
  • VW T6 / T6.1, od roku 2015
    (predná / zadná náprava)

Naše systémy s pneumatickou pružinou sú k dispozícii aj pre vozidlá s podvozkom s nízkym rámom AL-KO (jednoduchá alebo tandemová náprava).

Radi Vám poradíme na túto tému telefonicky alebo na mieste v našej spoločnosti karavan.sk.