Prídavné vzduchové pruženie – flexibilné riešenie.

 

Vzduchové pruženie podporuje preťažené štandardné pružiny a prináša viac pohodlia a bezpečnosti do podvozku.

 

Obytné automobily a mnoho špeciálnych vozidiel zápasí s niekoľkými nevýhodami súvisiacimi s konštrukciou: trvalé zaťaženie väčšinou silne sa meniacimi rozloženiami zaťaženia, ťažkými inštaláciami a ťažkými zariadeniami. Štandardné oceľové pružiny prichádzajú príliš rýchlo na svoje hranice. Ich hlavnou nevýhodou je, že pri nepretržitom zaťažení strácajú napätie a odpruženie už nespĺňa očakávania. Ak úplné nové vozidlo stále funguje dostatočne dobre, starnutie listových pružín, vinutých pružín alebo torzná tyč pružiny často spôsobujú výraznú stratu pohodlia a bezpečnosti jazdy po niekoľkých mesiacoch. Výsledkom únavy pružinovej ocele je aj to, že vozidlo doslova klesá na zadnej náprave, a pôvodné pruženie už nemôže byť spoľahlivé. Náprava tohto stavu je inštalovať prídavné vzduchové pruženie. Flexibilné vzduchové pruženie zdvihne zadnú časť vozidla a poskytne viac pohodlia pri jazde.

Urobte si svoje obytné auto znova pojazdné.

Prídavné vzduchové pruženie – ako už napovedá názov – je doinštalované popri štandardnej oceľovej pružine na zadnej náprave. Sú to najflexibilnejšie zo všetkých druhov pružín a ponúkajú oproti oceľovým pružinám mnoho výhod: na rozdiel od mechanických pružín môžu byť pružné prvky vzduchového odpruženia – takzvané vzduchové mechy – nastavené v podmienkach výšky a váhy, neustále využívajúc stlačený vzduch príslušnej záťaže.  Vysoké zaťaženie môže byť kompenzované príslušným protitlakom. Tlak vzduchu sa dá ľahko ovládať z kabíny vodiča pomocou štandardnej riadiacej jednotky a vysoko výkonného kompresora. Je teda možné trvalo zdvíhať zadnú časť ťažkých obytných vozidiel alebo úžitkových vozidiel, alebo len sporadicky, napríklad ak musíte prejsť strmými trajektovými rampami alebo zlými cestami. Takto je možné sa vyhnúť poškodeniu zadnej alebo bočnej časti vozidla.

 

Rýchlo a efektívne zarovnajte jednostranné zaťaženia
Hoci moderné obytné autá majú za sebou komplexnú a časovo náročnú konštrukčnú fázu, vybavenie interiéru, ako je chladnička, posteľ a kuchynská linka, je ťažké vyrovnať. Nepriaznivým dôsledkom je nerovnomerné rozloženie hmotnosti na priečnej osi. Ak je vozidlo dodatočne naložené na jednej strane, rozdiely pri zaťažení sú viditeľné nielen zrakovo, ale aj dynamikou jazdy. Samozrejme, nerovnomerné bočné úrovne nie je možné korigovať tuhými oceľovými pružinami. Iná situácia je u prídavného systému vzduchového pruženia. Flexibilné vzduchové mechy tzv. dvojokruhového systému sú napájané stlačeným vzduchom dvoma samostatnými vzduchovými okruhmi. Pomocou štandardnej 2-obvodovej riadiacej jednotky vrátane dvojitého manometra sa môže tlak vzduchu v oboch mechoch odčítavať a regulovať samostatne. Preto môžu byť rušivé naklonenia ľahko a pohodlne kompenzované.

 

Kompatibilný s elektronickým stabilizačným programom
Elektronický stabilizačný program (ESP) sa vzťahuje na elektronicky riadený asistenčný systém vodiča pre motorové vozidlá, ktorý pôsobí proti rozbitiu vozidla úmyselným brzdením jednotlivých kolies. Od roku 2011 je tento užitočný systém pomoci nevyhnutným prvkom v nových modeloch automobilov a úžitkových vozidiel. Keďže bezpečnosť našich zákazníkov je pre nás prvoradá, sme obzvlášť hrdí na to, že všetky naše systémy vzduchových pružín – či už dodatočné alebo úplné vzduchové pruženie – sú kompatibilné so systémom ESP, a preto môžu byť prevádzkované s aktivovaným programom stability.

 

 

 

Imunita voči elektromagnetickému rušeniu
Všetky vzduchové pruženia od  Goldschmitt sú testované na elektromagnetickú kompatibilitu (EMC). Skúška EMC zabezpečuje, že fungovanie technického zariadenia nie je narušené alebo ovplyvnené inými zariadeniami s nežiaducimi elektrickými účinkami. Zároveň je zabezpečené, že skúšaný predmet tiež nespôsobuje žiadne rušenie elektromagnetickým žiarením. Inými slovami, systém podpory zdvihu Pro Series nie je náchylný na vonkajšie elektrické a elektromagnetické rušenie a aktívne neovplyvňuje žiadne iné zariadenia elektromagneticky. V každom prostredí vám preto môžeme zaručiť hladký chod našich systémov vzduchového pruženia.

 

 

 

Viac užitočného zaťaženia vďaka vzduchovému odpruženiu
Ak užitočné zaťaženie vášho karavanu nie je dostatočné, pri mnohých typoch vozidiel je možné následné zvýšenie užitočného zaťaženia. Plné vzduchové pruženie je obľúbeným produktom na optimalizáciu jazdného komfortu a prípustnej celkovej hmotnosti alebo zaťaženia náprav. Predpokladom pre zaťaženie je zodpovedajúci protokol záťažovej skúšky vášho modelu vozidla. Radi Vám poradíme a skontrolujeme, či je pre vaše vozidlo k dispozícii zodpovedajúci protokol a či je zaťaženie možné. Upozorňujeme tiež, že užitočné zaťaženie pneumatík a diskov hrá dôležitú úlohu aj pri zvýšení zaťaženia. Naše hliníkové diskz radu GSH alebo GSM majú veľmi vysoké užitočné zaťaženie a sú ideálne pre nakladanie.

 

Praktický pomocník – dovybaviteľný a extrémne flexibilný.

Vzduchové mechy prídavného vzduchového pruženia sa zvyčajne montujú medzi pôvodnú pružinu a rám vozidla na zadnej náprave. To umožňuje, aby vzduchová pružina podopierala štandardnú oceľovú pružinu v pružinovom diele a veľmi pružne viedla pružinové sily do rámu vozidla. Pomocou našich montážnych konzol na mieru je možné vzduchové pruženie jednoducho a spoľahlivo namontovať. V závislosti od typu vozidla sa ako pružinové prvky používajú dvojité mechy, kužeľové alebo valcové mechy. Pružné nastavenie tlaku vzduchu v mechoch umožňuje trvalé zdvíhanie zadnej časti vozidla vysoko zaťažených obytných automobilov, dodávkových vozidiel alebo úžitkových vozidiel. Najmä obytné autá s dlhým previsom zadnej časti musia bojovať s unavenými a preťaženými oceľovými pružinami.

Prevádzka systému je veľmi jednoduchá: Jediným stlačením tlačidla sa vzduchové mechy zadnej nápravy môžú naplniť synchrónne. V dôsledku toho je zadná časť vozidla zdvihnutá bez torzií. Ak by mal karavan visieť na jednej strane po naplnení mechov kvôli konštrukcii alebo zaťaženiu, príliš vysoká strana sa dá spustiť stlačením tlačidla. Takto je vždy zaručená operácia jednou rukou.

 

Nezávislé a flexibilné vďaka štandardnému ovládaciemu panelu a kompresoru

Každý náš systém prídavného vzduchového pruženia obsahuje výkonný kompresor a riadiacu jednotku vrátane manometrov. Týmto spôsobom by sme Vám chceli ponúknuť luxus, ktorý vám umožní jednoducho a pohodlne ovládať váš systém vzduchového pruženia z kabíny vodiča. Preč sú dni, kedy ste museli dostať ťažký kompresor z garáže, alebo dokonca cestovať na ďalšiu čerpaciu stanicu naplniť vzduchové mechy. Vďaka našim kompletným systémom s riadiacou jednotkou, manometrom a vysokovýkonným kompresorom môžete kedykoľvek a rýchlo nastaviť tlak vzduchu vo vašom systéme na príslušnú záťaž.

 

Dokonalý vzhľad s obrazovkami kokpitu špecifických pre vaše vozidlo

Keďže automobilový priemysel sa nezaoberá len funkčnosťou, ale aj estetikou, ponúkame pre niektoré typy vozidiel špecifické kabínové kryty. Tieto ovládacie prvky špecifické pre vozidlá sú k dispozícii napr. pre modely Fiat Ducato, Ford Transit a Renault Master. Okrem univerzálnej riadiacej jednotky ponúkame aj tzv. rádiové šachty pre všetky ostatné vozidlá, ktoré sa hodia do akéhokoľvek rádiového hriadeľa ISO. Naši zákaznícki poradcovia vám radi pomôžu.

 

 

Úplné zamknutie v noci

Jedna z možností, ktoré Vám budú uľahčovať prevádzku vzduchového pruženia, je osvetlený manometer, ktorý je dostupný ako zlepšený systém pre váš predchádzajúci systém prídavného vzduchového pruženia. Vďaka integrovanému osvetleniu LED máte k dispozícii všetky možnosti v noci a jasnú kontrolu nad systémom vzduchového pruženia. Integrovaný tlakový spínač vás tiež upozorní vizuálne na pokles tlaku v systéme. Preto je váš systém úplne chránený a máte dokonalý výhľad aj v tme.

 

 

 

 

Technicky a vizuálne je to skutočný pohľad:

Voliteľný ovládací panel SoftTouch pre prídavné vzduchové pruženie. 

Zatiaľ čo interiér moderných, dodávkových a najmä obytných automobilov sa stáva čoraz viac estetickejším, dodatočne montované ovládacie prvky sa často javia ako cudzí predmet. Hoci vyčnievajúce spínače a ventily spĺňajú svoj účel, už nie sú aktuálne. Preto pre modelový rok 2006 Fiat Ducato ponúkame výlučne vizuálne a technicky revidovaný kontrolný prvok. Vyššie uvedené spínače sú nahradené homogénnou mäkkou fóliou, ktorá má teraz ešte pohodlnejšie a spoľahlivejšie tlakové body. Vďaka modernému vzhľadu a dokonale prispôsobenej integrácii do oblasti palubnej dosky sa ovládací panel soft-touch ešte viac hodí do celkového obrazu vysokokvalitných obytných vozidiel a dodávkových automobilov. Ponúkame Vám pohodlnú a modernú prevádzku vášho prídavného systému vzduchového pruženia. Nový ovládací panel je voliteľne dostupný pre Fiat Ducato, Citroën a Peugeot. Môže sa tiež dodatočne namontovať na existujúce systémy Goldschmitt.

Inovatívne riešenia pre preťažené predné nápravy.

Obrovská váha na prednej náprave motorových vozidiel robí problémy najmä modelom luxusnej triedy. Plne integrované vozidlá alebo vozidlá s alkovňou často musia čeliť rovnakým konštrukčným problémom. Ťažké čelné sklá, predné lôžka a hlboké predné kapoty doslova dávajú vozidlá na kolená a rýchlo znižujú svetlú výšku. V neposlednom rade, jazdné pohodlie, držanie na ceste a bezpečnosť trpia preťaženým štandardným odpružením. Odstránia to naše inovatívne pomocné vzduchové pružiny, ktoré boli špeciálne vyvinuté pre prednú nápravu Iveco Daily a MAN TGL.

Prídavné vzduchové pruženie prednej nápravy Iveco Daily

Revolučné prídavné vzduchové pružine pre prednú nápravu Daily je veľmi obľúbené u vodičov Iveco. Výkonné vzduchové mechy zdvíhajú prednú časť preťažených vozidiel a zabezpečujú najlepší možný komfort a maximálnu bezpečnosť. Garantom tohto výrazne zlepšeného ovládania nie je len vzduchové pruženie, ale aj rozpery kolies. Iveco Daily 60, 65 a 70C sú 74 milimetrov, model 50C dokonca 116 milimetrov dodatočnej šírky (rozchodu), čo sa odráža v lepšom držaní na ceste a zníženej citlivosti bočného vetra. Vzduchové pruženie sa dá ľahko namontovať na obytné automobily s výškovo nastaviteľnou kabínou alebo bez nej. Pomocou štandardného kompresora vrátane kabínovej riadiacej jednotky môžete pohodlne regulovať tlak vzduchu v mechoch a kedykoľvek ho upraviť. Na želanie sú k dispozícii aj osvetlené tlakomery.

 

Optimalizácia prednej nápravy pre MAN TGL

Ak zákazník hľadá moderné vozidlo v triede do 7,5 tony, potom MAN vyhráva. Bývalý „Truck roka“ je ideálnym východiskovým bodom pre luxusné obytné autá s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a skvelou hospodárnosťou. Dobré veci však môžu byť ešte lepšie, a preto naši technici vyvinuli prídavné vzduchové pruženie prednej nápravy MAN TGL. S týmto inovatívnym systémom je možné prednú nápravu presne nastaviť podľa aktuálnej hmotnosti vozidla, stavu vozovky alebo individuálne požadovaného zážitku z jazdy. Vzduchové mechy odoberajú stlačený vzduch z palubného systému stlačeného vzduchu a sú ovládané ovládacím panelom kokpitu.

 

K dispozícii pre nasledujúce typy vozidiel:

  • Citroën Jumper, od roku 1994
    (zadná náprava)
  • Fiat Ducato, od roku 1994
    (zadná náprava)
  • Fiat Fullback, od roku 2016
    (zadná náprava)
  • Ford Ranger, od roku 1998
    (zadná náprava)
  • Ford Transit, od roku 1991
    (zadná náprava)
  • Ford Transit Custom, od roku 2012
    (zadná náprava)
  • Isuzu D-Max, od roku 2012
    (zadná náprava)
  • Isuzu Trooper, 1991 – 2002
    (zadná náprava)
  • Iveco Daily, 1990 – 2006
    (zadná náprava)
  • Iveco Daily, od roku 2006
    (predná / zadná náprava)
  • MAN TGL, od roku 2005
    (predná náprava)
  • Mazda BT-50, od roku 2006
    (zadná náprava)
  • Mercedes Sprinter, 1995 – 2018
    (zadná náprava)
  • Mitsubishi L200, od roku 2001
    (zadná náprava)
  • Nissan Interstar, 2002 – 2010
    (zadná náprava)
  • Nissan Navara, od roku 1986
    (zadná náprava)
  • Nissan NV400, od roku 2010
    (zadná náprava)
  • Opel Movano, od roku 1998
    (zadná náprava)
  • Peugeot Boxer, od roku 1994
    (zadná náprava)
  • Renault Master, od roku 1997
    (zadná náprava)
  • Toyota Hilux, od roku 1989
    (zadná náprava)
  • VW Amarok, od roku 2010
    (zadná náprava)
  • VW Crafter, 2006 – 2016
    (zadná náprava)
  • VW LT, 1995 – 2006
    (zadná náprava)

Naše prídavné vzduchové pruženie je k dispozícii aj pre vozidlá s podvozkom s nízkym rámom AL-KO (jednoduchá alebo tandemová náprava).

Radi Vám poradíme na túto tému telefonicky alebo na mieste v našej spoločnosti karavan.sk.